نخستین کارگاه آموزشی "سواد رسانه" ویژه دختران دهه هشتادی در اسفراین برگزار شد
نخستين کارگاه آموزشي "سواد رسانه" ويژه دختران دهه هشتادي در اسفراين برگزار شد
در آستانه روز دانش آموز؛

نخستین کارگاه آموزشی "سواد رسانه" ویژه دختران دهه هشتادی در اسفراین برگزار شد

کانون فرهنگي هنري مشکات مسجد صاحب الزمان (عج) اسفراين با همکاري ارکان اين مسجد، به مناسبت 13 آبان، روز دانش آموز، کارگاه آموزشي "سواد رسانه" ويژه دختران دهه هشتادي اين شهرستان برگزار کرد.
شناسه خبر : 41934 تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۰۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛  نخستین کارگاه سواد رسانه ویژه دختران دهه هشتادی به  همت کانون فرهنگی و هنری مشکات و با همکاری پایگاه بسیج حضرت سکینه س مسجد صاحب الزمان عج ونیز نهضت پیشرفت بانوان اسفراین کارگاه سواد رسانه در محل دبیرستان دخترانه ام الائمه(سلام الله علیها)  برگزار شد .

«زهرا براتی»، مدیر کانون مشکات و رابط کانون های مساجد شهرستان اسفراین در این باره توضیح داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در دوسال گذشته  و لزوم برگزاری کلاس های آموزشی در فضای مجازی به یکباره حجم زیادی از نوجوانان کشور بدون اینکه دوره های سواد رسانه را گذرانده باشند و با آسیب های این فضا آشنا باشند، به دنیای اینترنت و مجازی  وارد شدند که آسیب های را در پی داشت.

وی همچنین اضافه کرد: با وجود دشمنانی که هر روز و از هرسو و با انواع شگردها و شیوه ها وخصوصا در دنیای مجازی در تلاشند تا نوجوانان را از مسیر های اصلی و درست منحرف کنند، مدام توطئه و اغتشاش می چینند  و در قصد برهم زدن آرامش کشور هستند و خصوصا بعضی از نوجوان های ما بخاطر تخلیه هیجانات و احساسات و بدون ارزیابی و تحلیل درست مسایل در فضای مجازی با آشوبگران  همگام شده وفریب خورده اند  بنا شد کارگاه های آموزشی را در مدارس ویژه دانش آموزان و برای آگاهی بخشی دهه هشتادی ها  برگزار کنیم که اولین کارگاه سواد رسانه بدین شکل برنامه ریزی و اجرا شد.

وی اضافه کرد: حجت الاسلام باشتنی، نماینده ولی فقیه در سپاه اسفراین و از اساتید حوزه در این کارگاه مباحث و موضوع ها را برای دانش آموزان بازگو و تشریح کرد.

 

گفتنی است کارگاه آموزشی مذکور با زنگ مبارزه با استکبار هم توسط استاد کارگاه و همراهی دانش آموزان با سردادن شعار های "مرگ بر آمریکا"و "مرگ بر استکبار" در این مدرسه آغاز  شد با  اجرای سرود ، نمایش و دکلمه و نیز پذیرایی نهار از دانش آموزان ادامه و پایان یافت.

 

پایان/